Субота, 27.04.2024, 17:41
Взаємодопомога вільних людей, дошка оголошень
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Загальна психологія [0]
Клінічна психологія [16]
Вікова психологія [3]
Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
УБС

Интернет реклама УБС
Головна » Файли » Психологія » Клінічна психологія

Дипломна робота "Психофізіологічний відбір: принципи, зміст, вимоги"
08.11.2009, 22:53

ЗМІСТ

 

ВСТУП............................................................................................................... 3

 

РОЗДІЛ 1

ТЕОРЕТИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРИНЦИПІВ, ЗМІСТУ ТА ВИМОГ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОГО ВІДБОРУ................................................................. 7

1.1. Поняття, основний зміст та завдання психофізіологічного відбору............... 7

1.1.1. Поняття та основний зміст психофізіологічного відбору................... 7

1.1.2. Завдання психофізіологічного відбору.............................................. 11

1.1.3. Взаємозв’язок психофізіологічного відбору з іншими видами професійного відбору.................................................................................................................. 13

1.2. Принципи психофізіологічного відбору........................................................ 15

1.3. Система психофізіологічного відбору............................................................ 23

1.3.1. Особливості системи професійного психофізіологічного відбору...... 23

1.3.2. Зміст професіограми діяльності......................................................... 27

1.3.3. Поняття та особливості психофізіологічної експертизи..................... 34

1.4. Методи психофізіологічного відбору............................................................. 38

Висновок до першого розділу.............................................................................. 45

 

РОЗДІЛ 2

ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОПЕРЕДНЬОГО ВІДБОРУ У ВИЩІ ВІЙСЬКОВО-НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ...................................................................................... 46

2.1. Організація дослідження............................................................................... 46

2.2. Аналіз результатів попереднього психофізіологічного відбору кандидатів у вищі військові навчальні заклади................................................................................................ 53

Висновок до другого розділу............................................................................... 68

 

РОЗДІЛ 3

ПРОГРАМА ГРУПОВОЇ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З РОЗВИТКУ ПАМ’ЯТІ ТА УВАГИ КАНДИДАТІВ У ВИЩІ ВІЙСЬКОВІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ.............. 69

3.1. Програма групової психокорекційної роботи з розвитку пам’яті та уваги..... 69

3.2. Аналіз ефективності проведеної групової психокорекційної роботи............. 71

3.3. Практичні рекомендації щодо проведення психофізіологічного відбору........ 73

3.3.1. Методичні особливості оцінки психофізіологічних якостей людини. 73

3.3.2. Особливості дотримання вимог до проведення психофізіологічного обстеження.................................................................................................................. 77

Висновок до третього розділу.............................................................................. 84

 

ВИСНОВКИ........................................................................................................ 85

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ........................................................ 88

 

ДОДАТКИ........................................................................................................... 94


ВСТУП

 

Актуальність дослідження. Важливим наслідком сучасного стану розвитку науки можна вважати широку диференціацію та інтеграцію її, з одного боку, та розвиток міждисциплінарних напрямків, орієнтованих на вирішення прикладних проблем, - з другого. Одним із таких напрямків є і проблема професійного відбору спеціалістів, яка сформована на стику фізіології, психології, психофізіології, соціології, педагогіки, медицини, математичної статистики. Теорія професійного відбору базується на теоретичних основах саме цих наукових дисциплін і вписана в контур систем людина-машина, людина-техніка, людина-оточуюче середовище, людина-людина.

Проблема психофізіологічного відбору відображає соціальні потреби сучасного суспільства у підвищенні продуктивності праці та раціональної розстановки кадрів, профілактиці травматизму та зниженні захворюваності, економії фінансів та матеріально-технічних ресурсів. Професійна придатність кандидатів до навчання або праці оцінюється по медичним показникам, освітньому цензу, фізичній підготовці та іншим показникам. Психофізіологічний відбір, який є складовою частиною професійного відбору, направлений на виявленні осіб, які по професійним здібностям та індивідуальним психофізіологічним якостям відповідають вимогам конкретних спеціальностей.

Таким чином, актуальність означеної проблеми, її недостатнє розкриття в науковій літературі, а також значущість для психологічної теорії та практики зумовили вибір теми дослідження – «Психофізіологічний відбір: принципи, зміст, вимоги».

Об’єктом дослідження є психофізіологічний відбір.

Предмет дослідження: зміст, принципи та вимоги психофізіологічного відбору.

Метою нашого дослідження є виявлення особливостей змісту, принципів та вимог психофізіологічного відбору.

В основу нашого дослідження було покладено припущення про те, що комплексний психофізіологічний відбір дозволяє визначити рівень професійно кадрової придатності з найменшими часовими та матеріальними затратами.

Для досягнення мети дослідження та для перевірки гіпотези, необхідно було розв’язати такі завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал з проблеми принципів, змісту та вимог психофізіологічного відбору.

2. Провести психодіагностичне дослідження з метою психофізіологічного відбору кандидатів у вищі військові навчальні заклади.

3. Скласти психокорекційну програму щодо вдосконалення пам’яті та уваги для досліджуваних, які не пройшли психофізіологічного відбору.

4. Проаналізувати ефективність проведеної психокорекційної програми.

У процесі дослідження для перевірки гіпотези та розв’язання поставлених завдань був застосований комплекс теоретичних та емпіричних методів. На початковому етапі дослідження ми застосували теоретичний аналіз наукових досліджень в різних областях знання (психології, фізіології, медицини) відносно досліджуваної проблематики, системний аналіз і синтез. На другому етапі при здійсненні психофізіологічного дослідження ми використовували методи вивчення документації (особові та медичні справи), тестування («Підбір слів», «Числові ряди», «Фігури», «аналогії», «Візерунки», «Арифметичний рахунок» та «Слухо-мовна пам’ять». «Прогноз») та спостереження.

Вибірка досліджуваних була складена відповідно до мети і задач дослідження в Кіровоградському міському військовому комісаріаті. Дослідження проводилося під час проходження переддипломної практики з 17.03.08 по 14.04.08. Для психофізіологічного дослідження попереднього відбору у вищі військові навчальні заклади нами було сформовано експериментальну групу у кількості 30 осіб, яку складали чоловіки віком від 18 до 21 року.

Етапи дослідження:

І. Теоретичний етап: збиралися та аналізувалися літературні джерела із проблеми принципів, змісту та вимог психофізіологічного відбору

II. Експериментальний етап: проводилося психофізіологічне дослідження та аналіз його результатів, направлене на психофізіологічний відбір кандидатів до вищих військових навчальних закладів.

ІII. Корекційний етап: визначення стратегії та тактики системи психокорекційних дій з урахуванням результатів психофізіологічного дослідження, складання корекційної програми щодо вдосконалення пам’яті та уваги кандидатів до вступу у вищі військові навчальні заклади та перевірка ефективності проведеного психокорекційного тренінгу; розробка практичних рекомендацій щодо проведення психофізіологічного відбору.

Методологічно та концептуально дане дослідження побудовано і спирається на базові положення ряду теорій та досліджень: високі вимоги до професійних якостей людини, які збільшують економічну та соціальну значимість результатів її діяльності (Кундієв Ю.І. Бодров В.А,   Кей Г.Г., Навакатікян А.О., Шен Х.Я.); психофізіологічні особливості працівників (Гребняк В.П., Макаренко М.В., Фог Л.Ф., Роус Р.М.), заходи, що сприяють збереженню високої працездатності та ефективності діяльності працівників (Донченко В.Г., Майдіков Ю.Л, Соколов О.В., Шевцова В.М), психофізіологічна реабілітація як фактор підтримки професійної працездатності (Єна А.І., Кальниш В.В.).

Теоретичне значення роботи полягає у поглибленні знань про зміст, види, особливості, вимоги та принципи психофізіологічного відбору.

Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в розкритті особливостей психофізіологічного відбору кандидатів у вищі військові навчальні заклади; системно збудована психологічна стратегія психокорекційної роботи може бути реалізована в психологічних рекомендаціях, адресованих фахівцям-практикам, що працюють в сфері психофізіологічного відбору.

Структура дипломної роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та додатків, які містять таблиці аналізу результатів по психофізіологічних методиках та програму психокорекційного тренінгу. Текст дипломної роботи викладно на 93 сторінках. Список використаних джерел складається із 70 найменувань.

Категорія: Клінічна психологія | Додав: Марат
Переглядів: 2603 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.2/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Підтримуємо!
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • КМГО "Взаємодопомога вільних людей"
  • Конвертер валют
    КОНВЕРТЕР ВАЛЮТ
    Курс доллара НБУ курс доллара ПриватБанк курс доллара UniCredit курс доллара Альфа-банк курс доллара ВТБ курс доллара Дельта банк курс доллара Ощадбанк курс доллара Правэкс-Банк курс доллара Райффайзен Банк Аваль курс доллара Укрэксимбанк курс доллара Сбербанк России курс доллара
    КМГО "Взаємодопомога вільних людей" © 2024