ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………..
РОЗДІЛ 1.
ТЕОРЕТИКО –МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
1.1.Еволюція
мотивації як функції менеджменту………………………………
1.2. Мотивація в
системі категорій та понять, пов'язаний з активізацією поведінки
персоналу…………………………………………………………….
1.3.
Міждисциплінарний підхід при розвитку мотивації персоналу…………
РОЗДІЛ 2.
ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІЗ МОТИВАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
2.1. Діагностика
діяльності ПП
2.2. Аналіз
системи реалізації мотивації в ПП
2.3. Принципи
мотивації персоналу на підприємстві…………………………
РОЗДІЛ 3.
ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ МОТИВУВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ В ПП
3.1. Мотивація
персоналу як фактор удосконалювання керування конкурентноздатністю
підприємства…………………………………………..
3.2.
Впровадження інформаційного забезпечення дослідження мотивації персоналу
підприємства………………………………………………………..
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….
СПИСОК
ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………….
ВСТУП
З
переходом України до ринкової економіки стало очевидно, що закони ринку
передбачають зовсім інші мотиви і цінності, ніж десятиліття тому. Якісно новий
стан економіки значною мірою залежить від удосконалення та розвитку мотивації
персоналу. Тільки знаючи, що спонукає людину до діяльності, які мотиви лежать в
основі її праці, можна розробити ефективну систему форм і методів управління її
поведінкою. Передумовою постійного розвитку (створення) комплексної системи
мотивації праці стає підвищення ролі людського фактора в процесі виробництва,
усвідомлення значимості мотиваційних механізмів у сучасному суспільстві.
Розробка й удосконалення комплексної системи мотивів і стимулів до праці з
галузі теоретичних досліджень усе більше переходять у практичний аспект в
умовах посиленої конкуренції. Для активізації трудової поведінки персоналу
підприємств необхідно визначитися з протиріччями, розв’язання яких дасть змогу
вдосконалити мотивацію як функцію менеджменту, сформулювати принципи ефективної
її реалізації, створити нову систему мотивів працівників.
Актуальність теми. Методологічні засади дослідження розвитку
мотивації персоналу як функції менеджменту було закладено в наукових працях
таких видатних учених як Арістотель, Ф. Герцберг, П. Друкер, К. Маркс, А. Маслоу, Е. Мейо, М. Мескон, Дж. О’Шонессі,
Д. Рікардо, А. Сміт, Ф. Тейлор та ін. Сучасні проблеми мотивації
трудової діяльності досліджувалися науковими колективами Інституту економіки
НАН України, Київського національного економічного університету,
Міжрегіональної академії управління персоналом, Харківського державного
економічного університету, Харківського національного університету
ім. В.Н. Каразіна і інших академічних і науково-навчальних закладів
України. Вагомий внесок у розроблення теоретичних і практичних засад трудової
мотивації зробили такі вітчизняні учені та учені країн СНД: В. Глущенко,
В. Дятлов, О. Єськов, Т. Заславська, А. Здравомислов,
О. Козлова, А. Колот, А. Леонтьєв, Г. Одінцова,
А. Омаров, О. Пушкар, В. Травін, Е. Уткін,
В. Шинкаренко. Серед відомих фахівців, які в комплексних дослідженнях
вирішували проблеми розвитку мотиваційного менеджменту, можна назвати
В. Гриньову, В. Пономаренка, Г. Григоряна, Д. Горєлова,
Р. Ривкіну, І. Сороку, С. Ядова. У працях цих авторів
проаналізовано та обґрунтовано підходи до розв’язання проблем трудової
мотивації, але характерні особливості мотивації персоналу, орієнтованої на
узгодження потреб, цілей підприємства та працівника з урахуванням мінливості
зовнішнього середовища господарювання, в них недостатньо досліджені.
Мета і задачі дослідження.
Метою дослідження є вивчення
теоретичних засад і методичних рекомендацій щодо розвитку мотивації трудової
діяльності персоналу підприємств в умовах формування ринкових основ
господарювання. Для досягнення поставленої мети було вирішено такі задачі:
узагальнення теоретичних і практичних передумов розвитку
мотивації персоналу підприємства, уточнення сутності та змісту поняття
“мотивація персоналу як функція менеджменту”, аналіз його взаємозв’язку з
іншими спорідненими поняттями і категоріями;
систематизація умов та факторів, що впливають на розвиток
трудової мотивації персоналу, визначення її принципів;
обґрунтування методичних підходів до дослідження мотивації
персоналу підприємства;
визначення змісту поняття “мотиваційна направленість
персоналу”, обґрунтування підходів до кількісної оцінки її відповідності цілям
підприємства;
розроблення рекомендацій щодо розвитку мотивації персоналу
та організаційного забезпечення його реалізації;
Предмет
дослідження – мотивація персоналу як функція менеджменту.
Методи
дослідження. Методологічну
основу дипломної роботи склали теоретичні положення класиків
менеджменту, праці вчених-економістів, фахівців у галузі мотивації.
|