Д И П Л О М Н А Р О Б О Т А
Правовий захист
суб’єктів
господарювання і споживачів
ЗМІСТ
Вступ...................................................................................................................................................... 3
Розділ І. Загальні
положення.......................................................................................................... 5
1.1 Суб'єкти підприємницької діяльності та їх
правовий захист.......... 5
1.2
Права споживачів та загальна характеристика механізму захисту
прав
та інтересів споживачів............................................................................................................. 12
Розділ ІІ. Правове регулювання захисту
суб’єктів господарювання................................................................................................................ 19
2.1 Правове регулювання
обмеження монополізму як засіб захисту
суб’єктів господарювання.................................................................................................................. 19
2.1.1 Поняття та види засобів обмеження
монополізму та їх
Застосування.......................................................................................................................................... 19
2.1.2 Особливості
застосування антимонопольних засобів захисту
суб’єктів господарювання.................................................................................................................. 36
2.2 Правові засоби захисту підприємців від
недобросовісної
Конкуренції.......................................................................................................................................... 43
2.2.1 Поняття
недобросовісної конкуренції................................................................................... 43
2.2.2 Неправомірне використання ділової репутації
господарського
суб’єкта (підприємця)........................................................................................................................ 46
2.2.3 Порушення у сфері
конкуренції, захист від недобросовісної
конкуренції та
відповідальність за недобросовісну конкуренцію.......................................... 53
Розділ
ІІІ Механізм захисту прав та інтересів споживачів........ 70
3.1. Загальні характеристика відповідальності за
порушення
прав споживачів......................................................................... 70
3.2.
Відшкодування збитків, завданих споживачам...................................................................... 77
3.3.
Неустойка як форма (міра) відповідальності за
порушення
прав споживачів........................................................................................................... 87
Висновки............................................................................................................................................... 99
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ............................................................................. 101
Вступ
Обираючи тему дипломної роботи "Правовий захист суб’єктів
господарювання та споживачів”, мав за мету звернути увагу на проблематику цього
питання. Адже на сьогодні підприємець, незважаючи на численність нормативних
актів, які повинні були б регулювати цей вид діяльності, знаходяться у вельми
складному становищі.
Актуальність теми дослідження підтверджується,
насамперед, існуванням об’єктивних проблем у сфері застосування засобів захисту
прав споживачів, пов’язаних з недосконалістю діючого законодавства, активним
розвитком ринкових відносин, малодослідженістю загальноприйнятих засад захисту
прав споживачів.
Те законодавство, яке ми маємо на сьогоднішній день,
нажаль не в змозі чітко регулювати всі відносини, які виникають при здійсненні
підприємницької діяльності.
Але попри всі негаразди державою передбачено систему
захисту підприємницької діяльності та споживачів, про що йтиметься в дипломній
роботі. закон України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної
конкуренції у підприємницькій діяльності” від 18.02.92 р., також закон України
"Про захист від недобросовісної конкуренції” від 07.06.96 р. Для розкриття
суті, значення та дії цього закону я присвятив першу та другу глави дипломної
роботи. Третя частина розкриває механізми захисту прав споживачів на основі
аналізу закону України „Про захист прав споживачів”.
Слід зазначити, що останні роки
створено новий комплексний інститут споживчого права, в якому закладені основні
підвалини для подальшого розвитку відносин за участю громадян-споживачів. Чинне
законодавство України встановлює певні юридичні засоби забезпечення підвищеного
захисту прав споживачів. Проте, переважна частина положень цього правового
інституту не отримала належного наукового обґрунтування, зокрема, стосовно
захисту прав споживачів у сфері надання послуг.
Об’єктом дослідження є суспільні відносини, у сфері захисту суб’єктів господарювання, а також
відносини, що складаються між споживачами та суб’єктами господарської
діяльності з приводу надання послуг, підстави та механізми реалізації прав
споживачів на захист від правопорушень з боку контрагентів за договором.
Предметом дослідження є відповідні нормативні акти України, які регулюють відносини за участю
суб’єктів господарювання і споживачів, механізм їх застосування, міжнародні
договори і судова практика, а також вітчизняні та наукові розробки з проблем
захисту їх прав.
|